Για αναπόφευκτη άνοδο της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αν συνεχιστεί η ανοδική τάση στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έκανε λόγο ο Μιχάλης Σακέλλης. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, μιλώντας χτες σε ακτοπλοϊκό συνέδριο στη Σύρο, ανέφερε μεταξύ άλλων πως εξαιτίας της αύξησης της τιμής των καυσίμων οι εταιρείες του κλάδου κατά τη διετία 2017-2018 αναμένεται να επιβαρυνθούν κατά €100 εκατ.
«Δυστυχώς την αύξηση του μεταφορικού έργου ακολούθησε και η αύξηση των τιμών των καυσίμων κατά 29% το 2017 και υπολογίζουμε κατά 25% το 2018. Τη διετία 2017/2018 τα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών αναμένεται να επιβαρυνθούν κατά 100 εκ. €, ποσό το οποίο αποτελεί το 15% των εισπραττόμενων ναύλων» δήλωσε ο κ. Σακέλλης και συνέχισε: «Το θέμα είναι σοβαρό και δημιουργεί πιέσεις για αύξηση των ναύλων μετά από μία δεκαετία, η οποία χαρακτηρίζεται από σταθερούς ναύλους και παροχή εκπτώσεων. Ανάλογα με τη γραμμή, υπολογίζουμε ότι το 30-50% των επιβατών ταξιδεύει με εκπτωτικά εισιτήρια. Ιδιαίτερα οι νησιώτες και οι τακτικοί επιβάτες με τα προγράμματα πιστότητας που ισχύουν, συνήθως δικαιούνται κάποια έκπτωση στις περισσότερες μετακινήσεις τους» είπε.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η naftemporiki, o κ. Σακέλλης υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι η ναυτιλία επιβαρύνεται δυσανάλογα σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή της στη μόλυνση του περιβάλλοντος, καθώς συμμετέχει μόλις στο 2% της παγκόσμιας μόλυνσης σε θείο. «Στις πρόσφατες αποφάσεις δυστυχώς δεν ελήφθη υπόψη το γεγονός ότι από το 2008 έχουν ληφθεί μέτρα στη Ναυτιλία τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των ρύπων κατά 40%, δηλαδή από 3,3% σε 2%» υπογράμμισε.
Τέλος, ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ ζήτησε από την πολιτεία:
- Τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στο 13% ή ακόμα και στο 6%, ούτως ώστε να είναι δυνατή η κάλυψη των αυξημένων λειτουργικών εξόδων χωρίς να αυξηθεί το μεταφορικό κόστος. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες επιδοτούν τις εργοδοτικές εισφορές, ενώ επιστρέφεται η παρακράτηση από τις εταιρείες της φορολογίας των ναυτικών.
- Την καταβολή κάθε δυνατής προσπάθειας για την εισαγωγή της έννοιας της νησιωτικότητας στις υπηρεσίες της ΕΕ και την ενημέρωσή τους για τις ιδιαιτερότητες των συγκοινωνιών της χώρας μας, ούτως ώστε να εξασφαλιστούν ευρωπαϊκοί πόροι για τη χρηματοδότηση λιμενικών έργων, των δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας και την κάλυψη των επιπλέον εξόδων για την προσαρμογή των ελληνικών πλοίων στους νέους οικολογικούς κανονισμούς.
- Την ίση κατανομή των κεφαλαίων που διατίθενται από εθνικούς πόρους για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες σε σχέση με τις χερσαίες.