Την Τετάρτη στις 5 Νοεμβρίου στις 22:30 αναμένεται να κάνει στο 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης την πρώτη παγκόσμια εμφάνισή της η ταινία Πρόμαχος των Coerte και JohnVoorhes από τη Filmboy.
Πρόκειται για τον αγώνα μιας ομάδας δικηγόρων με σκοπό την απόδοση της δικαιοσύνης και την επιστροφή των κλεμμένων μαρμάρινων γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα. Μια πράξη που σημάνει την επιστροφή της ίδιας της «Δικαιοσύνης στην Αθήνα» (“Justice returns to Athens”), όπως άλλωστε υποδηλώνεται από τον συνοδευτικό υπότιτλο της ταινίας.
Το θάρρος που προαπαιτείται για την ανάληψη ενός τέτοιου εγχειρήματος, σαν και αυτό που περιγράφεται στην ταινία, αποτυπώνεται ιδανικά από τον ίδιο τον τίτλο της ταινίας, καθώς πρόμαχος: [ΕΤΥΜ. Αρχ.<προ- + -μαχος<μάχομαι] είναι αυτός που μάχεται ανάμεσα στους πρώτους πολεμιστές, στην πρώτη γραμμή. Ονομασία που αποδίδεται και στο μεγάλο χάλκινο άγαλμα της θεάς Αθηνάς που έστεκε φρουρά μεταξύ Προπυλαίων και Ερεχθείου, μπροστά στον Παρθενώνα. Η ταινία, που ήταν στο Official Selection στο 21st Greek Film Festival, Melbourne, θα προβάλλεται από τις 27 Νοεμβρίου στους κινηματογράφους.
Η ταινία Πρόμαχος είναι μια ιστορία αγάπης μεταξύ δύο Ελλήνων δικηγόρων που μηνύουν το Βρετανικό μουσείο για την επιστροφή των μαρμάρινων γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα. Ο Ανδρέας (Παντελής Κοντογιάννης) αναγκάστηκε να αφήσει την πατρίδα του, την Ελλάδα, όταν ήταν παιδί, αλλά τώρα επιστρέφει με την πρόσκληση του διευθυντή του μουσείου της Ακρόπολης (Giancarlo Giannini) για να προχωρήσει την υπόθεση κατά του Βρετανικού μουσείου.
Καθώς μαζεύει αποδεικτικά στοιχεία για να αποδείξει ότι πλαστογραφήθηκαν έγγραφα για να επιτρέψουν την πώληση των Μαρμάρων στο Βρετανικό κοινοβούλιο το 1816, η Αθήνα του 2011 βρίσκεται σε οικονομική και κοινωνική κρίση. Τον Ανδρέα βοηθάει η συνάδελφος και αντικείμενο του πόθου του, Ελένη (Κασσάνδρα Βογιατζή), όταν επιστρέφουν στο Λονδίνο για να ξεκινήσουν τις νομικές διαδικασίες. Η μαρτυρία του εφόρου του Βρετανικού μουσείου (Michael Byrne) δίνει το έναυσμα για μια σκληρότερη αντιπαράθεση καθώς ο Ανδρέας πιέζει με την υπόθεση κατά του μουσείου. Ο γενικός σύμβουλος για το Βρετανικό μουσείο (Paul Freeman) υπερασπίζεται τον πελάτη του και εκμεταλλεύεται την υπερβολική αυτοπεποίθηση της ελληνικής νομικής ομάδας.
Αποδεικτικά στοιχεία που αφορούν την οικοδομική κατάσταση του Παρθενώνα την χρονική περίοδο της πώλησης των Μαρμάρων παρουσιάζονται από τον επικεφαλής αρχαιολόγο της Ακρόπολης (Γιώργος Χωραφάς), χρησιμοποιώντας τεχνολογία 3D. Οι δύο δικηγόροι και εραστές έχουν μπροστά τους έναν μακρύ και σκληρό δρόμο μέχρι την επαναφορά των κλεμμένων γλυπτών στην αρχική –και φυσική- τους θέση, δρόμος που τελικά τους αναγκάζει να προσφύγουν στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.
Στο κύριο cast συνεισφέρουν οι παρουσίες των Γιώργου Βογιατζή, Σπύρου Φωκά καθώς και άλλων Ελλήνων και διεθνών ηθοποιών, σε εξέχοντες δεύτερους ρόλους.
Η ταινία γράφτηκε, παράχθηκε και σκηνοθετήθηκε από τουςCoerte Voorhees και John Voorhees. Αποτελεί την πρώτη ταινία μεγάλου μήκους των δύο Ελληνοαμερικάνικης καταγωγής σκηνοθετών. Η ιδέα για τον Πρόμαχο είναι αρχικά εμπνευσμένη από την πτυχιακή έρευνα του Coerte πάνω στα αγάλματα του Παρθενώνα στο πανεπιστήμιο του Georgetown.
O Coerte και ο John συνέγραψαν -από απόσταση- το σενάριο, καθώς ο μεν πρώτος σπούδαζε για το Masters του Καλών Τεχνών στην παραγωγή ταινίας στο πανεπιστήμιο της νότιας Καλιφόρνια School of Cinematic Arts και ο δεύτερος τελείωνε το ΜΒΑ του στο Stanford. Αμφότεροι δημιούργησαν τον Πρόμαχο γιατί τους ενδιέφερε να εξερευνήσουν βαθύτερα τα νοήματα των Γλυπτών του Παρθενώνα. Το ίδιο το μνημείο είναι μια κινηματογραφική σύνθεση η οποία, μέσω της γλυπτικής, διηγείται την ιστορία της γέννησης των Αθηνών, καθώς και τον αγώνα της πόλης για να εδραιωθεί η δημοκρατία στις ζωές των Αθηναίων πολιτών. Έχοντας ζήσει στην Αθήνα, ο John και ο Coerte ήθελαν να συσχετίσουν τον αρχαίο μύθο με την σύγχρονη εποχή και να δείξουν ότι τα Μάρμαρα είναι ακόμα σημαντικά για τους Έλληνες σήμερα.
Πρόκειται για την ιστορία αγάπης μεταξύ ενός άνδρα και της πατρίδας του, όπως ένας άνδρας μπορεί να αγαπήσει μια γυναίκα. Οι Αθηναίοι, εξάλλου, διάλεξαν την θεά Αθηνά για να τους αντιπροσωπεύει, έτσι ώστε να την ερωτευτούν”, όπως τόσο εύστοχα είχε δηλώσει ο Περικλής. Αυτή η αγάπη και η ίδια αφοσίωση είναι η καρδιά του Πρόμαχου. Οι σκηνοθέτες υποστηρίζουν την επιστροφή και επανένταξη των γλυπτών στην αρχική τους θέση γιατί αυτό θα οδηγήσει σε μια πιο ολοκληρωμένη οπτική και εκτίμηση του Παρθενώνα.
http://www.dailymotion.com/video/x268u1j_%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%BF%CF%82-promakhos-trailer-hd-2014-coerte-voorhees-john-voorhees_shortfilms
Το νομικό επιχείρημα
Βασικό στοιχείο του επιχειρήματος για την επιστροφή των Μαρμάρων είναι η ανακάλυψη ότι ένα όνομα αλλάχθηκε σε κάποιο από τα έγγραφα που επέτρεψαν την πώληση των γλυπτών.
Οι σκηνοθέτες ελπίζουν πως, ακόμα και το ελάχιστο που μπορεί να συμβεί μετά τη θέαση της ταινίας, είναι το ότι περισσότεροι άνθρωποι της διεθνούς κοινότητας θα κατανοήσουν την ιστορία των Μαρμάρων του Παρθενώνα και το ιερό τους νόημα θα μεταδοθεί σε μια νέα γενιά.
Πληροφορίες
Συμπαραγωγή: Ελλάδας, ΗΠΑ, Αγγλίας και Γαλλίας
Διάρκεια: 91′
Σενάριο και σκηνοθεσία: Coerte & JohnVoorhes
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Πάνος Γκόλφης
Μοντάζ: JohnVoorhes
Μουσική: Laoura Gini
Cast:
Παντελής Κοντογιάννης
Κασσάνδρα Βογιατζή
Γιώργος Χωραφάς
Γιώργος Βογιατζής
Giancarlo Giannini
Michel Byrne
Paul Freeman