Την Κυριακή 22 Μάη η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΝΕΛ ολοκλήρωσε τη νομοθέτηση μιας σειράς μέτρων που διαλύουν τις ζωές των εργαζομένων. Μετά το αντισφαλιστικό και το φορολογικό νομοσχέδιο η κυβέρνηση ψήφισε φοροκαταιγίδα, την εκχώρηση της δημόσιας περιουσίας στους δανειστές καθώς και τον κόφτη που θα περικόπτει αυτόματα μισθούς κι συντάξεις, αλλά και δημόσιες δαπάνες για Παιδεία και Υγεία. Ταυτόχρονα για τους νησιώτες καταργείται η έκπτωση του ΦΠΑ με αποτέλεσμα το κόστος ζωής στα νησιά να γίνεται δυσβάστακτο, ενώ μεγαλώνουν οι ελλείψεις σε Υγεία και Παιδεία. Την ίδια στιγμή οι εκπρόσωποι των κυβερνώντων, Υπουργός Εθνικής Άμυνας και Πρόεδρος της Βουλής δηλώνουν χωρίς ντροπή ότι είναι αντισυνταγματική η μείωση του ΦΠΑ στα νησιά μας, μείωση την οποία “φαρδιά – πλατιά” υπέγραψαν και οι ίδιοι.
Κι η κοροϊδία συνεχίζεται. Σύμφωνα με το σχέδιο για το νέο λύκειο που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο παιδείας οδηγούμαστε στο κλείσιμο των λυκείων στα περισσότερα νησιά των Κυκλάδων. Συγκεκριμένα με το σχέδιο του Υπουργείου τα γυμνάσια θα διευρυνθούν, όσον αφορά στο μαθητικό πληθυσμό, με άλλη μία σχολική τάξη, τη στιγμή που οι κτιριακές υποδομές και τα σχολικά κτίρια δεν μπορούν σε πολλές περιπτώσεις να στεγάσουν επαρκώς ούτε τον σημερινό σχολικό πληθυσμό, ενώ παράλληλα το νέο Λύκειο θα έχει διάρκεια δύο έτη με δύο υποχρεωτικά μαθήματα και τέσσερα μαθήματα επιλογής. Απαραίτητη όμως προϋπόθεση για να λειτουργήσει το μάθημα επιλογής είναι η συμμετοχή είκοσι 20 τουλάχιστον μαθητών, δηλαδή στα περισσότερα νησιά μας δεν θα διδάσκονται αυτά τα μαθήματα. Επομένως οδηγούμαστε στη συγχώνευση πολλών σχολείων ενώ για τα νησιά υπάρχει στο σχέδιο η πρόβλεψη για τηλεκπαίδευση. Διαβάζουμε ότι θα υπάρχουν διαμορφωμένες αίθουσες με γρήγορο ιντερνετ όπου οι μθητές θα παρακολουθούν στην οθόνη τη διδασκαλία των μαθημάτων για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Υπάρχει επιστημονική μελέτη που να ισχυρίζεται ότι ο δάσκαλος μπορεί να αντικατασταθεί ολοκληρωτικά από τις νέες τεχνολογίες; Προφανώς οι μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, ο περιορισμός των δαπανών για κοινωνικά αγαθά, οι εντολές του ΟΟΣΑ οδήγησαν τα τρωκτικά – συμβούλους του Υπουργείου που διαχρονικά, χωρίς να έχουν βρεθεί ποτές σε σχολική τάξη, λυμαίνονται δημόσιο χρήμα, να αποφασίσουν ότι στις Κυκλάδες θα έχουμε εικονικές τάξεις με εικονικούς δασκάλους και δυστυχώς με παρατημένους πραγματικούς μαθητές
Οι εναλλακτικές που προσφέρονται στους μαθητές μας για να αποκτήσουν το εθνικό απολυτήριο είναι να εγκαταλείψουν τον τόπο τους για μια μεγάλη πόλη, όπως συνέβαινε πριν από πολλά χρόνια ή να εγκαταλείψουν το σχολείο και να είναι το φθηνό, σκυφτό και πειθήνιο εργατικό δυναμικό, χωρίς προσόντα και χωρίς εργασιακά δικαιώματα στην «τουριστική βιομηχανία» που επιθυμούν τα αφεντικά να αναπτύξουν στα νησιά μας.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ προοωθεί την αντιδραστική αναδιάρθρωση του σχολείου, με πλήρη ενσωμάτωση των κατευθύνσεων ΕΕ – ΟΟΣΑ, των νόμων Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλου σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας. Κινούνται στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός μαζικού, φτηνού σχολείου δεξιοτήτων για τους πολλούς και ενός Λυκείου τελικά (στην ολοκλήρωση της εφαρμογής του) για λίγους – όσους θα συνεχίζουν προς την ανώτατη εκπαίδευση. Είναι το σχολείο που προωθεί την αυτονομία (διοικητική και παιδαγωγική) της σχολικής μονάδας δηλ, την κατηγοριοποίηση και το σχολείο των πολλαπλών ταχυτήτων, που οδηγεί στην επιχειρηματική δραστηριότητα μια σειρά τομείς π.χ. προσχολική αγωγή με 60.000 προνήπια εκτός δημόσιου σχολείου, δομές ειδικής αγωγής κ.α. Στο σχολείο αυτό δεν χωράει η μόνιμη και σταθερή δουλειά!! Είναι το σχολείο που κάνει προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ και όταν αυτό τελειώνει, αλλάξει το πρόγραμμά του και κάνει απολύσεις. Οι προηγούμενες Κυβερνήσεις ΝΔ –ΠΑΣΟΚ, με τις πολιτικές τους, έκλεισαν πάνω από 2000 σχολεία, μείωσαν κατά 30.000 τον αριθμό των εκπαιδευτικών. Ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει στον ίδιο δρόμο την πολιτική των περικοπών και των μηδενικών διορισμών.
Στο σχέδιο που δημοσιεύτηκε υπάρχουν πολλά σημεία που διαλύουν τη δημόσια παιδεία και θα επανέλθουμε με νέο κείμενο, χαρακτηριστικά αναφέρουμε:
- Αντί να δημιουργηθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις ώστε όλοι οι μαθητές να αποκτήσουν εθνικό απολυτήριο καθιερώνεται το πιστοποιητικό παρακολούθησης για τους μαθητές που θα αποτύχουν στις εξετάσεις.
- Ποιος από τους συντάκτες του σχεδίου μπορεί να μας εξηγήσει τι σημαίνουν οι όροι «μαθηματικά βασικού επιπέδου» και « μαθηματικά υψηλού επιπέδου»?.
- Η δημιουργία λυκείων με μεγάλο αριθμό μαθητών αναφέρεται ως παιδαγωγικά ορθή, χωρίς καμία παραπομπή. Εμείς έχουμε υπ’ όψη μας έρευνες στο εξωτερικό που καταλήγουν σε αντίθετα συμπεράσματα.
- Η σύνδεση βαθμολογίας των μαθητών στις εξετάσεις με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού ήταν θέση που δεν συμφωνούσε ο ΣΥΡΙΖΑ πριν τις εκλογές. Τι μεσολάβησε και άλλαξε θέση?
- Ο καθηγητής οφείλει να επιμορφωθεί και να διδάσκει τα νέα αντικείμενα διαφορετικά θα επιλέξει μετάταξη ή μήπως απόλυση?
- Αναβάθμιση του σχολείου σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών που προτείνεται σημαίνει να τελειώσει ένας μαθητής το Λύκειο και να μην έχει διδαχθεί ούτε μια ώρα φυσική ή μαθηματικά?.
Καλούμε τις τοπικές κοινωνίες, δημοτικές αρχές, Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, μαθητές να αντιδράσουμε συλλογικά ώστε να ακυρώσουμε στην πράξη τα σχέδια του Υπουργείου για το κλείσιμο των Λυκείων στα νησιά μας.
Απαιτούμε οι μαθητές να έχουν το σχολείο τους και το δάσκαλό τους.
Πηγή www.koinignomi.gr